Pagina's

23 maart 2011

Micheala’s (not so) ‘secret’ (anymore) brownies



Een van mijn goede vrienden Remco komt vrijdag avond bij ons eten. Als ik aan hem denk dan denk ik aan de leuke tijd die we als tieners op de middelbare school met elkaar doorbrachten.

Zo komt het dat we van tijd tot tijd bij onze gezamenlijke vriendin Cassie over de vloer kwamen. Natuurlijk is Cassie een van onze beste vriendin maar dat was niet de enige reden dat we graag bij haar thuis kwamen. De andere oorzaak van onze bezoekjes waren de zelfgebakken lekkernijen van haar moeder Micheala. Zij is dan ook de oorzaak van mijn liefde voor het bakken en koken. Haar toetjes en zoetigheden zijn onovertroffen. Als we smiddags na school bij haar langs gingen had ze altijd wel iets lekker voor ons. Van chocolate chip cookies tot fenomenale taarten. Alles wat ze maakt is lekker. Regelmatig bel ik haar voor tips en recepten. Met haar jaren lange ervaring weet ze van alles de lekkerste recepten.

Remco’s favoriete Micheala snack zijn haar brownies! Een donkere kleverige brownie vol met noten en chocolade. Echt de lekkerste die ik gegeten heb!
Het recept is niet eens moeilijk en smaakt zooooooo veel beter dan zo’n brownie mix van supermarkt!

Hier is Micheala’s (not so) ‘secret’ (anymore) brownie recept:

100 gr licht bruine basterdsuiker
100 gr witte basterdsuiker
50 gr zelfrijzend bakmeel
1 ei
50 gr boter
3 opscheplepels cacaopoeder
50 gr walnoten in stukjes gehakt
70 gr stukjes chocolade
1 zakje vanille suiker

Klop het ei met de suiker luchtig.

Voeg de boter op kamer temperatuur toe tot het volledig is opgenomen in het beslag.

Voeg het zelfrijzende bakmeel en cacaopoeder toe. Het wordt nu een dikke massa.

Roer tot slot de stukjes walnoten en chocolade door het brownie beslag. 

Je kan natuurlijk naar eigen smaak ingrediënten toevoegen zoals witte chocolade of hazelnoten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten