Pagina's

3 augustus 2011

Baklava Muffins





Om de bootreis naar Terschelling iets te verlichten had ik Baklava Muffins gemaakt. Ik ben echt een fan van baklava. Een heerlijke verwennerij met de smaak van noten en honing waar je plakkerige vingers van krijgt!

Ik heb de walnoten vervangen voor amandelen vanwege iemand zijn walnoten allergie. De walnoten zijn wel echt lekkerder in het recept!
Hier het recept uit Nigella’s ‘How to be a domestic goddess’


Recept

Voor de vulling:
100 gram gehakte walnoten
75 gram bruine suiker
1 ½ tl kaneel
50 gram boter

Voor de muffins:
210 gram bloem
2 tl bakpoeder
½ tl baksoda
1 ei
75 gram basterd suiker
45 gram gesmolten boter
250 ml karnemelk
Genoeg honing voor de topping

Verwarm de oven voor op 200 graden.

Mix alle ingrediƫnten voor de vulling en ga dan verder met de muffins.
Meng in een kom alle droge bestanddelen (bloem, bakpoeder, baksoda en suiker). In een schenk maatbeker mix de eieren, karnemelk en gesmolten boter. Meng voorzichtig de droge met de vloeibare bestanddelen. Meng liever te weinig dan te veel je wilt een beetje een bobbelig mengsel.

Vul de muffins vormpjes voor een derde met beslag. Schep er een theelepel vulling op en dek af met nog meer beslag. Ik vond het lekker om er ook nog wat vulling over heen te strooien.
Bak de muffins voor 15 minuten. Giet er nu naar eigen smaak honing overheen.

1 opmerking:

  1. dit ziet er echt lekker uit!! ik denk dat ik deze ook wel zou proberen voor speciale gelegenheden, toch weer eens wat anders. was je blog weer even uit het oog verloren, maar ik sla m nu op ;)

    BeantwoordenVerwijderen