Pagina's

17 mei 2011

Koekjes voor Andre!



Niks spectaculairs maar snelle simpele jam koekjes. Na heel veel opmerkingen vanaf Andre zijn kant over waar de koekjes nou toch bleven ben ik gezwicht en heb ik toch maar een keer koekjes voor hem gebakken. Heel erg snelle jam koekjes! Ik heb deze koekjes al vaker gebakken omdat ze zo lekker simpel te maken zijn. Snel zijn ze omdat de koekjes maar 10 minuten in de oven hoeven. En ook omdat ze altijd heel erg snel op zijn!

Ik heb in dit recept bosbessen jam gebruikt maar ik vind de koekjes zelf lekkerder met aardbeien of frambozen jam.



Recept:

200 gram bloem
115 gram boter
150 gram suiker
1 ei
0,5 lepel bakpoeder
jam naar eigen smaak

Verwarm de oven op 175 graden.

Bekleed de bakplaten met bakpapier.

Klop de boter samen met de suiker luchtig. Mix het ei erdoor. Mix de bloem en bakpoeder door het botermengsel.

Draai nu balletjes van het deeg en leg ze op de bakplaat ongeveer 5 centimeter uit elkaar. Duw met je duim of met de steel van een pollepel een kuiltje in elk koekje. Vul het kuiltje met een beetje jam. 

Bak de koekjes in ongeveer 10 minuten lichtbruin. Nadat de koekjes uit de oven zijn kan je er nog een beetje jam op doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten