Pagina's

23 mei 2011

Snelle pizza en de lepel van mijn Opa



Deze keer eens wat hartigs in plaats van al die zoetigheid.


Na een weekendje bij mijn ouders in Zeeland te zijn geweest, rijden we op zondag avond rustig terug richting de Randstad. Op zoek naar mijn telefoon in mijn overvolle tas kom ik van alles tegen behalve hetgeen waar ik naar opzoek ben. Ik vind onder andere een lepel die ik de dag ervoor uit de bestek la heb getrokken. Ik had de lepel meegenomen voor mijn yoghurt die ik op het strand wilde op eten. Door gebrek aan wegwerplepels heb ik dus een afwijkende en ouder uitziende lepel meegenomen. Bij nadere inspectie in de auto zie ik dat er op de achterkant initialen zijn gestempeld. J.MALA. Dit zijn de initialen zijn mijn Opa! Junus Malawauw! Mijn opa is al heel erg lang geleden overleden. Ik heb het geluk dat ik hem nog wel heb gekend. Als ik aan het denk herinner ik me een lieve en trotse opa. De lepel is misschien nog wel uit het leger of uit het kamp. Nu heb ik een mooie lepel in mijn bestek la die me iedere keer aan mijn Opa herinnert. Ieder soepje is een soepje met Opa! LOVE!




Nu weer even terug naar het eten! Ik heb bij de turkse groenten boer echt iets geweldigs ontdekt! Het is een plat brood en het is heerlijk om snelle pizza’s mee te maken. Het brood is veel dunner dan het normale turkse brood dat je gewend bent en dat maakt het nou zo geschikt om er pizza mee te maken. Besmeer het met tomaten passata en je favoriete pizza topping. Een paar minuten in de oven totdat de mozzarella is gesmolten en je hebt in minuten een pizza op tafel! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten